Blog Detay

su arıtmanın zayıflamaya.jpeg

Su İçmenin Zayıflamaya Faydaları

Zayıflamayı hızlandıran faktörlerin neler olduğu özellikle çoğu kadının cevabını en çok merak ettiği sorulardan biridir. Genellikle yaygın olan kanı, suyun zayıflamaya yardımcı olduğu yönündedir. Gerçekten de gün içinde yeterli miktarda tükettiğiniz su, metabolizmanızın çalışmasını hızlandırarak zayıflamaya yardımcı oluyor.

Peki suyun bu yardımından nasıl faydalanabiliriz? Öncelikle bol su içmek, Yemek yeme isteğimizin önüne geçiyor. Pek çok insan susamayı açlıkla karıştırıyor ve susadığı zaman da ilk olarak su içmek yerine yemek yeme eğilimi gösteriyor. Eğer gün ortasında aşırı yemek yeme ihtiyacı hissediyorsanız ve bu iştahınızın gerçekten açlıktan kaynaklı olduğundan emin değilseniz, bir şeyler atıştırmadan önce mutlaka bir bardak su içmeyi tercih edin. Su içtikten yarım saat sonra hala aç olup olmadığınızı kontrol edebilir, gereksiz kalori almaktan kurtulabilirsiniz.

Suyun zayıflattığı bir gerçek; ama aşırı su tüketiminden de kaçınmak gerekiyor. Suyun gerçekten kilo vermenizi sağlamasını istiyorsanız, her gün en az 7-8 bardak su içmeliyiz . Eğer yoğun spor yapıyorsanız ya da gün içinde çoğunlukla hareketliyseniz bu miktarın üzerine çıkmalısınız. Uzun bir koşu sonunda terlemek, birkaç saatlik bir güneş banyosu ya da sıcaklığın yüksek olduğu bir yerde yaşamak vücudunuzun susuz kalmasına yol açacaktır. Böyle durumlarda tükettiğiniz su miktarını arttırmalısınız. Bitki çayları ya da düşük kalorili içecekler tüketiyorsanız miktarı buna göre dengelemelisiniz.

İçeceklerinizin şekersiz ve kafeinsiz olmasına özen göstermelisiniz. Peki her sabah içtiğiniz kahvenizin ne gibi bir etkisi var? Yaygın kanı içtiğiniz her 1 bardak kahve için 1 bardak su içmenin gerekli olduğu yönünde. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, eğer rutininizde sabahları kahve içme alışkanlığınız yoksa ve o gün sabah kahve içtiyseniz, evet kesinlikle 1 bardak extra suyu kahvenizden sonra içmelisiniz. Eğer her sabah rutin bir şekilde kahve tüketiyorsanız, vücudunuz bir süre sonra bu rutine alışıyor ve aynı etkiyi yaratmıyor.

 

SUYUN KİLO VERMEYE YARDIMCI 8 YOLU

1- Doygunluk hissi verir ve iştah kontrolü sağlar

2- Atıştırmalıklara karşı iştahınızı yatıştırır

3- Daha fazla enerji, daha fazla hareketlilik, daha fazla kilo kaybı

4- Sıfır kalori

5- Motivayon kaynağı

6- Sindirime yardımcı olur

7- Vücutta biriken ödemin atılmasına yardımcı olur

8- Detoks etkisi yaratır ve cildimize sağlıklı bir görünüm verir.

 

Güne bir bardak su ile başlamalı ve yemeklerden 15 dk önce bir bardak su içmek iştahımızı azaltmaya yardımcı olur. Hem sağlıklı bir yaşam için hemde sağlıklı bir görünüm için önce su içmek tercih edilmelidir...

 

Blogger:Birgül Kalkan

Yorumlar
Yorum Yaz