Yetkili servisin önemi
Gelişen teknolojiyle beraber günümüzde kullanılan elektronik cihazlarda, müşteri istek ve ihtiyaçlarının karşılanması büyük bir önem taşımaktadır. İşletmelerin bu önem doğrultusunda müşterilerinin istek ve ihtiyaçlarına uygun ürünü planlayıp geliştirmesi ve etkin dağıtım kanallarıyla kullanıma hazır hale getirmesi yeterli olamamaktadır. Çünkü günümüz müşterileri, satın alma karar aşamasında, bilinçli bir şekilde araştıran; bu araştırmalar sonucunda uygun seçimler yapan kişilerdir. Bu nedenle pazarlama sadece üretim öncesi ve sürecini, satış öncesi ve anını kapsamaz. Buna bağlı olarak, pazarlamada satış sonrası müşteri hizmetleri ve yetkili servisin önemi büyüktür.
Müşteri açısından en önemli konu, satın aldığı ürünün ömrü içerisinde sorun yaratmaması, işlevinin devamlılığının sorunsuz olması, kullanılabilir olması ve doğru oranda hizmet verebilmesidir. Müşteri satın aldığı üründen bir fayda beklemektedir. Fayda, sadece ürünün özellikleri ile değil, arıza durumunda gerekli olacak servis hizmetinin kalitesi ile de ilgili olacaktır. Müşteri için esas olan üründen sağladığı faydayı, verilen hizmet sonrasında da elde edebilmektir. Bilinçli her müşteri, alacağı ürünün kalitesini sınıflandırırken, kuşkusuz ki yetkili servis ağını da incelemelidir. Kullanılan her ürünün zaman içerisinde bazı parçalarının deforme olması ya da bozulması olağandır. Fakat bu bağlamda değişmesi gereken parçaların tespit edilmesi için; alanında uzman kişilerle kolay iletişim kurulabilmesi, yine değişmesi gereken parçalara orijinal, hızlı ve uygun fiyatla ulaşabilmek her müşterinin hakkıdır. Satış sonrası destekte bu bağlamda en önemli faktördür. Sektör olarak yaygın hale gelmiş her ürün de olduğu gibi bu sektörde de bir rekabet mevcuttur. Ve rekabet sırasında müşteriyi fiyat, oldukça yüksek oranda farklı firma tercihine teşvik etmektedir. Unutulmaması gereken en önemli şey de bu hususta atlanmaktadır. Her firmanın farklı cihaz ürettiği ve farklı olanaklar sağladığı göz önüne alındığında cihazınızın sürekliliğini koruyabilmek için güvenilir bir firma tercih etmeniz; hem cebinize hem de kullanım aşamasında cihazınızın sağlıklı uzun vadeli kullanımına olanak sağlayacaktır.
Yapılan bir araştırmaya göre müşterilerin satın alma sürecinde dikkate aldığı faktörler arasında yetkili servisin önemi; öncelikte kalite ve fiyat olmak üzere 3. Sırada yer almaktadır. Bu bağlamda firmalar, gerek müşteri memnuniyeti gerek satış öncesi ve sonrası sürekliliğini koruyabilmek için, üretimde verdikleri özveri gibi çalışmalı; ürünlerini geliştirirken, satış sonrası hizmet ağlarını da geliştirmelidir. Asıl alışverişin satış sonrasında başladığını müşterilere doğru oranda açıklamak ve bilgilendirmek gerekir. Bir firmanın kalitesini belirleyen en önemli şey satış sonrası servis olanağıdır. Müşterinin şikâyetine karşı aldığı cevap ve çözüm hızı müşteriyi yüksek oranda tatmin etmekte ve firma tercihinin sürekli hale gelmesini sağlamaktadır. Bu sebeple göz ardı edilmemesi gereken bu unsur müşteriye iyi bir şekilde açıklanmalıdır.
Blogger : Emine Köse