Blog Detay

Su İçme Alışkanlığı Nasıl Kazanılır?

  Su aslında kaliteli bir yaşam için gerekli olan en önemli unsurdur. Hayat standartlarınızı size bile fark ettirmeden değiştirme gücü olan ve yaşam tarzını etkileyen büyük bir etmendir. Yaşamsal fonksiyonlarımızı devam ettirebilmek ve günlük aktivitelerimizi yerine getirebilmemiz için su vazgeçilmezimizdir. İnsan susuz kaç gün yaşar, suyun insan sağlığı için önemi, gibi konularda yazdığımız diğer bloglarımızda suyun öneminden bahsetmiştik.  Peki ya bir insan günlük ne kadar su içmelidir? Bu sorunun cevabı değişkendir. Günlük tüketilmesi gereken su miktarı cinsiyet, boy, yaş, kilo, yapılan iş gibi birçok etmene bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

   Günlük 1 litre, 2 litre, 3-5 litre su içilmeli demek maalesef ki yanlış bildiğimiz gerçeklerden biri. Ne kadar düzenli ve sağlıklı beslenirseniz beslenin eğer temel noktayı atlıyorsanız puzzle’ın en büyük parçasını eksik bırakıyorsunuz demektir. Yediğinize içtiğinize dikkat ederek doğal besinler tüketmeye gayret ediyor, fit bir vücuda kavuşmak için düzenli spor yapıyor olabilirsiniz. Fakat tüm bu düzenli yaşam akışınız içinde vücudunuzun ihtiyacı olan suyu karşılamıyorsanız en büyük etkiden de mahrum kalıyorsunuzdur. Baş ağrısı, halsizlik, fazla kilo, yağlanma, depresyon gibi rahatsızlıkların temel nedeni vücudumuzun susuz kalmasıdır. Vücudumuzun işlevini kusursuz bir şekilde yerine getirebilmesi için yaşam kaynağımız olan suyu tüketmeliyiz.

  Peki gün içerisinde susmayana kadar su içmek aklıma gelmiyor ne yapmalıyım diyecek olursanız da birkaç öneri ile size yardımcı olmaya çalışacağız.

 

 

  • Akıllı telefonunuza yeterince akıllı olduğunu kanıtlaması için fırsat verin. Mesela sizi uyarması için su içmenizi hatırlatacak uygulamalar indirin.

 

 

  • Dikkatinizi çekecek şekilde bir su matarası edinin ve her dikkatinizi çektiğinde suyunuzu yudumlayın.

 

  • Sizi su içmekten en çok alıkoyan şey ise suyun tadının veya kokusunun olmamasından dolayı sizi cezbetmemesi. Siz de suyunuzu tatlandırarak onu daha içilebilir bir hale getirip suyunuzu büyük bir hazla içebilirsiniz.

 

  • Masa başı bir işte çalışıyorsanız veya sürekli seyahat halindeyseniz suyunuzu sürekli yanı başınızda, yakınızda tutun. Kolay ulaşabildiğiniz ve gördükçe su içmeniz gerektiğini size hatırlatacaktır.

 

  • Çevrenizdekilere her su içtiklerinde size de hatırlatmalarını söyleyin ve ya size de bir bardak su vermelerini rica edin.

 

Günlük rutininize uyacak ve sizi teşvik edecek her türlü mesajı siz kendinize verebilecek kabiliyettesiniz.

Ve bu yüzden susuz kalmak yerine suyla kalın.

 

Sağlıklı günler.

 

Blogger: Şeyda Ayaz

Yorumlar
Yorum Yaz