Blog Detay

805602.jpeg

Su İçemeyenler Ne Yapmalı

Hepimizin bildiği gibi vücudumuzun %60 ı sudur. Bu oran yaş, cinsiyet,boy,kilo gibi unsurlarda değişiklik göstermektedir. Su insan hayatında olduğu kadar vücudumuz için de vazgeçilmez bir unsurdur. Insan vücudunda bu denli önemli dediğimiz su ; iç organlarımızın çalışmasında, aldığımız besinlerin parçalanmasında ve sindirilmesinde , hayati organlarımızın görevlerini yapmalarında oldukça öneme sahiptir. Su içerek hem vücudumuzu daha enerjik ve dinamik bir hale getirrebilir hemde beden sağlığımızı zinde tutabilriz. Uzmanların araştırmalarına göre yemeklerden önce içilen 1 bardak su, hem tokluk hissi yaratır hemde yediğimiz besinlerin sindirimini kolaylaştırır. Güne 1 bardak su ile başlamak bizi gün boyu sağlıklı kararlar verme ve daha az yorgunluk hissine kapılmak noktasında olumlu etkileyecektir. Yeterli sıvı alınmadığında kişide yorgunluk , üşüme , halsizlik , bağışıklığımızda zayıflık ve dirençsizlik meydana çıkar.

Gündelik hayatımızda yoğun iş temposu yada sorunluluklarımızı yerine getirirken SU içme ihtiyacımızı gözden kaçırıyoruz. Sağlıklı bir bireyin günde en az 2,0 ile 3,0 litre arasında su tüketmesi gerekir. Temiz ve sağlıklı bir suya bu denli kolay ulaşırken edindiğimiz bu kötü alışkanlık geri dönüşü pek te mümkün olmayan bazı sağlıksal problemleri de yanında getirmekte. Gün içinde susadığımızı hissetmemiz vücudumuzun susuz kaldığının ve suya ihtiyaç duyduğunun bir sinyalidir. Biz 1,5 litre suyu içerkenki sürede vücudumuz 2 lt kadar su kaybetmektedir. Günlük tempomuz bize suyu unutturuyorsa eğer , bizler suyu kendimize hatırlatıcak bazı uyarıcılar kullanmalı yada sürekli olduğumuz yerlerde su dolu bir şişe bulundurarak bu sorunu ortadan kaldırmayı hedeflemeliyiz. Su içmemizi bize hatırlatması için yapışkanlı notlara uyarılar yazmalı veya daha ileri gidecek olursak telefonumuza alarm kurarak bir şekilde bize suyun hatırlatılmasını sağlamalıyız.

 

Su içme alışkanlığı olmayan yada su içemeyenlere şu şekilde alternatif sunabiliriz;

 

  • Tükettiğiniz çay , kola, kahve ve alkollü içecekleri hayatınızdan çıkartın yada bunların kullanımını en aza indirgeyin. Çünkü bu ve bu gibi içecekler diüretik içeceklerdir. Bizleri su içme isteğinden uzaklaştırırken aynı zamanda vücudumuzun su kaybetme kapasitesini de arttırırlar.

  • Eğer masa başı veya oturarak çalışıyorsanız masanızda bir şişe su bulundurun. Bu şişenin özellikle cam olmasına da dikkat etmenizi öneririz.

  • Eğer su içmek size zor geliyorsa suyunuza detox özelliği kazandırarak tüketmeyi deneyin. Beslenme ve diyet uzmanları suyu az kullanan kimselerin suyu renklendirici yada asit olmaksızın sağlıklı meyve ve sebzelerle çeşitlendirilerek kullanılmasında herhangi bir sorun teşkil etmediğini belirtmişlerdir.

  • Her sabah kalktığınızda ilk işiniz güne 1 bardak su içerek başlamak olsun. Gece yatmadan önce de mutlaka bir bardak su için ve baş ucunuzda bir bardak su bulundurun.

  • Tükettiğiniz suyun temiz bir su olduğundan ve taze bir su içtiğinizden emin olun.

  • Tükettiğiniz meyve suları veya şeker içeren içeceklerin size su kadar fayda sağlamadığını unutmayın. Suyun 0 kalori olması ve toksin atma, metabolizmeyı hızlandırma gibi özellikleri olduğunu da unutmayın.

  • Öğünlerinize su ile başlamayı alışkanlık haline getirin. Bu hem size su içme alışkanlığı kazandıracak hem de midenizde tokluk hissi oluşmasını sağlayacaktır.


Blogger : Şeyda Ayaz

Yorumlar
Yorum Yaz