Blog Detay

Sağlıklı Bir Yaşam İçin Suyun Önemi

  Suyun vücudumuz için ne kadar önemli olduğunu ne kadar yazsak ta saymakla bitiremeyiz. İnsanı var eden ve varlığını devam ettirmesi için olmazsa olmaz olan su insanlık tarihi boyunca hep kıymetli olmuştur. Vücudumuzun %47-70’ini yani yarısından fazlasını meydana getiren bu öğe nefesten sonraki en önemli şeydir insan için. Vücutta suyun görevleri oldukça fazladır. Besinlerin sindirimi, emilimi, vücut ısısının denetimi, eklemlerin kayganlığının sağlanması bunların belli başlılarıdır.

   Yetişkin insan içeceklerle ortalama 1 litre, yiyeceklerle de 1,2 litre su alır. Sebze ve meyve gibi besinlerinde %85-90 ‘ı su olduğundan sıvı alımının bir kısmını bu yiyeceklerden karşılanır. Her insan 1 kalorilik yiyeceğe karşılık 1 gr su almalıdır. Örneğin 2000 kaloriyle beslenen bir erkek ortalama 2 kg sıvı almalıdır. İnsan vücudu günde ortalama günlük deri yoluyla 500, akciğerlerle 300, böbreklerden idrarla 1500 ve bağırsaklardan 200 ml su kaybeder. Bu miktarlar iklim koşullarına, hastalık durumuna ve spor durumuna göre değişir. Günlük içilmesi gereken su miktarının belirli bir sınırı yoktur. Çünkü günlük içilmesi gereken su miktarını insan vücudu kendi belirler. Bizlerin yaptığı en büyük hata ise susamadan su içmemek. Tıpkı bazı hastalıklara karşı vücudumuzun verdiği tepkiler gibi, susuz kalan bir vücudunda susaması bir tepkidir. Susamak insanın yeterli sıvıyı almamasından kaynaklanır.

  İnsan sağlığı için olmazsa olmaz olan sudur. Su hem içmek için hem de yaşamak için bağlı olduğumuz temel ihtiyaçlardandır. Susuz bir hayat olmayacağı gibi, susuz bir insan da olmaz. İnsan vücudu da bu kaideyi doğrulayan en önemli kanıttır. Vücudumuz nefes alırken, yürürken, terlerken hatta düşünürken bile suya ihtiyaç duyar. İnsan vücudunun yarısından fazlasını oluşturan su, her hareketimizi yapmamızı sağlayan bir maddedir. Organlarımızın çalışmasını sağlayan şey sudur. İnsan vücudu su ile var olan ve su olmadan hayatta kalamayan organlarla çevrelenmiştir. Her ne kadar ilaç olarak üretilmesede su bir antibiyotik bir düzenleyici ve bir tedavi aracıdır. doğru ve düzenli kullanımda su hayatınızı size daha konforlu sunacak kadar büyük bir güçtedir. Suyun vücudumuza olan etkileri bir bilimsel kitapta şu şekilde açıklanıyor:

1.Hiçbir şey susuz yaşayamaz.
2- Göreceli su yetersizliği vücudun bazı fonksiyonlarını önce bastırır, sonra öldürür.
3- Su temel enerji kaynağıdır, vücudun "nakit akımıdır."
4- Su vücudun her hücresinde elektriksel ve manyetik enerji üretir, bize yaşam gücü verir.
5- Hücre yapısındaki maddeleri birbirine bağlayan bir yapıştırıcıdır.
6- DNA hasarını önler ve onarım mekanizmalarının daha iyi çalışmasına yardımcı olur, böylece üretilen anormal DNA sayısı azalır.
7- Bağışıklık sisteminin (bütün mekanizmalarının) merkezi olan kemik iliğinde, bu sistemi kanser de dahil olmak üzere, çeşitli hastalıklara karşı güçlendirir.
8- Bütün besinlerin, vitamin ve minerallerin temel çözücüsüdür. Vücutta besinleri küçük parçalara ayırır, sindirimlerinde ve son metabolik aşamalarında görev yapar.
9- Besinlere enerji verir ve parçalanan besinler sindirim sırasında bu enerjiyi vücuda aktarır. Susuz yenen yemeğin vücut için hiçbir enerji değeri yoktur.
10- Su, besinlerdeki gerekli ögelerin emilimini artırır.
11- Bütün ögelerin vücuda taşınmasına yardımcı olur.
12- Akciğerlerde oksijen toplayan kırmızı kan hücrelerinin çalışma verimini artırır..
13- Hücreye ulaşan su, o hücreye oksijen verir ve atık gazları vücuttan atılmaları için akciğerlere taşır.
14- Vücudun çeşitli bölgelerinden zehirli atıkları toplar ve atılmaları için karaciğer ya da böbreklere taşır.
15- Eklem boşluklarındaki temel yağlayıcı maddedir, arterit ve sırt ağrılarının oluşumunun önlenmesinde yardımcı olur.
16- Omurgadaki diskleri şok emici su yastıklarına dönüştürür.
17- Bağırsakları en iyi çalıştıran yağlayıcı maddedir, kabızlığı önler..
18- Kalp krizi ve felce karşı koruyucudur.
19- Kalp ve beyin damarlarında pıhtılaşmayı önler.
20- Vücudun soğutma (terleme) ve ısıtma (elektrik) sistemleri için vazgeçilmezdir.
21- Düşünme başta olmak üzere, bütün beyin fonksiyonları için bize güç ve elektriksel enerji verir.
22- Serotonin ve diğer nörotransmitterlerin (sinir ileticileri) üretimi için vazgeçilmezdir.
23- Melatonin de dahil olmak üzere, beyinde üretilen bütün hormonların yapımı için gereklidir.
24- Çocuklarda ve yetişkinlerde dikkat yetersizliği sorununa çözüm getirir.
25- Çalışma verimini artırır ve dikkat aralığını büyütür.
26- Su dünyadaki diğer bütün içeceklerden daha kolay bulunabilir ve hiçbir yan etkisi yoktur.
27- Stres, gerginlik ve depresyonun hafiflemesine yardımcı olur.
28- Uykuyu düzenler.
29- Yorgunluğun giderilmesine yardımcı olur ve bize gençliğin enerjisini verir.
30- Cildi yumuşatır ve yaşlılık belirtilerinin azalmasına yardımcı olur.
31- Gözlere canlılık ve parlaklık verir.
32- Glokomdan korunmamıza yardım eder.
33- Kemik iliğinde kan üretim sistemlerini düzenler, lösemi ve lenfoma oluşumunun önlenmesine yardımcı olur.
34- Vücutta enfeksiyon ve kanser hücrelerinin geliştiği bölgelerde bağışıklık sistemini güçlendirmek için çok gereklidir.
35- Kanı sulandırır ve dolaşım sırasında pıhtılaşmasını önler.
36- Kadınlarda, adet öncesi ağrıyı ve ateş basmasını hafifletir.
37- Kalp atışıyla birlikte kanı sulandırıp dalgalandırarak dolaşımdaki katı maddelerin dibe çökmesini engeller.
38- İnsan vücudunda dehidrasyon sırasında kullanılabilecek bir su deposu yoktur. Bu nedenle gün boyunca düzenli olarak su içmemiz gerekir.
39- Dehidrasyon cinsellik hormonunun üretimine engel olur, bu iktidarsızlık ve libido kaybının başlıca nedenlerinden biridir.
40- Su içtiğiniz zaman susuzluk ve açlık duygularını ayırt edebilirsiniz.
41- Kilo vermenin en iyi yolu su içmektir. Düzenli aralıklarla su için ve sıkı bir rejim yapmadan zayıflayın. Acıktığınız zaman aşırı yememeli, ama susadığınızda suyunuzu içmelisiniz.
42- Dehidrasyon doku boşlukları, eklemler, böbrekler, karaciğer, beyin ve deride zehirli çökeltilerin birikmesine yol açar. Su bunları temizler.
43- Su, gebelikte sabah bulantılarını azaltır.
44- Zihin ve vücut fonksiyonlarını bütünleştirir. Karar verme ve hedefleri belirleme yeteneğini artırır.
45- Yaşlılıkta bellek kaybının önlenmesine yardımcı olur. Alzheimer, multipl skleroz, Parkinson ve Lou Gehring hastalıklarının riskini azaltır.
46- Kafein, alkol ve bazı ilaçlara duyulan bağımlılığın giderilmesine yardımcı olur.

 

 

Suyun vücudumuza bu denli faydası varken susuz bir hayat düşünemeyiz tabi ki. Fakat unutulmamalı ki hayatımız bir bardak su kadar ucuz olmamalı ve kaliteli bir beden için kaliteli bir su içmeliyiz.

 

Blogger: Şeyda Ayaz

Yorumlar
Yorum Yaz