Blog Detay

Daha Kolay Su İçmek İçin Bunları Yapın

   Her gün su içmek kimilerine bir eziyet gibi gelirken, kimileri ise bunu bir alışkanlık haline getirmiş ve aklına dahi gelmeden suyunu yudumlayıp günlük su ihtiyacını karşılayabilir. Su hayatımızı devam ettirebilmemiz için gerekli olan en önemli unsurlardandır. Bir bardak su içme alışkanlığı sizi birçok olası durumdan alıkoyabilir. Örneğin vücut susuz kaldığında bazı sinyallerle bizi daha kötü durumlardan alıkoyabilir. Vücudumuz susuz kaldığında bize çeşitli uyaranlar gösterir bunlardan kısaca bahsedecek olursak;

* Unutkanlık, konsantrasyon bozukluğu, baş ağrısı gibi sorunlar,
* Cildin yeterli derecede hidrate olamamasından dolayı ciltte kuruluk, saç dökülmesi gibi problemler,
* Su tüketiminde azlık sindirim sistemini yavaşlatacağından dolayı kabızlık,
* Vücut direncinde düşme,
* Su tüketiminin kasların elastikiyeti için gerekli olmasından dolayı eklem ve kemik sağlığında olumsuzluklar
* Uzun vadede susuzluk nedeniyle tansiyon, dolaşım ve böbrek görevlerinde sorun yaşayabilirsiniz.

 

   Gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Peki su içme alışkanlığı kazanmak ve daha kolay su içmek için neler yapılabilir? Gelin bir de buna alternatif üretelim.

 

  1. Size su içmeyi hatırlatacak küçük notlar hazırlayıp en çok vakit geçirdiğiniz alanlara bu notları yapıştırın böylelikle siz de su içmeyi hatırlayacaksınız.
  2. Telefonunuza su içmeniz ile ilgili bildirim gönderecek bir uygulama indirin. Günün belli zaman dilimlerinde size su içmeniz gerektiğini hatırlatsın.
  3. Renkli, dikkat çekici bir matara edinerek her defasında gözünüze çarpmasını sağlayın.
  4. Her lavabo ihtiyacınız veya molanız da bir bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin.
  5. Suyunuzu renklendirerek tadını damak tadınızın hoşlanacağı bir hale getirin.
  6. Her yemekte önünüze bir bardak su koyarak yudumlamayı deneyin.
  7. Şekerli içecekleri su ile seyrelterek hem sevdiğiniz içeceği yudumlayın hem de su ihtiyacınızı karşılayın.
  8. Uyumadan evvel baş ucunuza bir bardak su koyun ve erişimi kolay olduğu için aklınıza geldiğinde yudumlayın.
  9. Baharatlı yiyecekler tüketerek suyu anımsamayı arttırıcı besinler alın.
  10. Olduğunuz yere; iş yeriniz, çalışma masanız, odanız, sehpanızın üzeri gün içinde sıkça vakit geçirdiğiniz yerlerde bir sürahi su bulundurun.
  11.  Bir arıtma veya filtreli sistem edinerek sürekli suya ulaşmayı kolaylaştırın.

   Umarız işinize yarayacak fikirler olmuştur. Siz de su içmek için susamayı beklemeyin. Su ihtiyaç değil yaşam kaynağımızdır. Sağlıklı günler dileriz. Bir bardak su içmeyi unutmayın…

 

 

Blogger: Şeyda Ayaz

 

Yorumlar
Yorum Yaz